GTM

 

Kosiarka-Gianni-Ferrari-GTM
Kosiarka-Gianni-Ferrari-GTM

 

Kosiarki Gianni Ferrari GTM, to profesjonalne traktorki przeznaczone do komercyjnego cięcia i zbierania trawy, charakteryzujące się wysokimi parametrami technicznymi i zaawansowanymi rozwiązaniami technologicznymi.

Jego całkowita szerokość 85 centymetrów czyni go zwrotnym i mogącym operować w ciasnych przesmykach pomiędzy roślinami i drzewami. Szerokość cięcia 80 cm i 280 litrowy zbiornik na kawę, mocny silnik i wzmacniana przekładnia hydrostatyczna stawia kosiarkę GTM na najwyższym poziomie wykonania i ergonomii. Wysoka jakość koszenia, wykonanie i duży zbiornik plasuje kosiarkę GTM w czołówce profesjonalnych traktorków samojezdnych.

Agregat zbierający – 80 cm cięcie realizowane jest poprzez pojedynczą belkę wyposażoną w dwa przegubowo zamocowane noże (rys. A), pochłaniające energię uderzenia w przeszkodę (kamień, cegła, kretowisko itp.) Dolna półka agregatu wykonana jest z 5 mm stalowego profilu który wzmacnia konstrukcję (rys. C). Agregat nie wymaga demontaży w celu naostrzenia noży ani podnośnika, dzięki temu można to zrobić łatwo i szybko. czyszczenie agregatu również jest szybkie i łatwe dzięki szybkozłączu do wody umieszczonemu w obudowie (rys. B).

Duże ponadwymiarowe koła z przodu i z tyłu rozmieszczone są w obrysie cięcia agregatu, co powoduje że trawa poza obszarem cięcia nie zostaje przygnieciona. Przegubowo zamocowane noże posiadają profilowane skrzydła, które nadają duży pęd powietrza i siłę wrzutu ściętej trawy do kosza. System bezpośredniego wrzutu zapobiega zatykaniu się kanału wrzutowego nawet w ciężkich warunkach pracy przy wysokiej i wilgotnej trawie.

Duży 280 litrowy zbiornik na trawę wykonany jest z tkaniny odpornej na działanie promieni UV oraz wyposażony jest w stalowy stelaż. Słyszalny przez operatora sygnał dźwiękowy ostrzega przed przepełnieniem kosza i informuje o konieczności odłączenia napędu noży. Opróżnianie zbiornika wspomagane jest przez amortyzator gazowo-sprężynowy redukując potrzebną siłę. Dźwignia opróżniania znajduję się tuż pod ręką.

…….

Osiągalne są dwa modele silników. Jeden o mocy 15,5 KM z pojedynczym cylindrem oraz drugi o mocy 16 KM z dwoma cylindrami w układzie V. Silniki wyposażone są w dwuelementowe filtry powietrza oraz ciśnieniowy system smarowania z filtrem oleju. Dostęp do silnika jest łatwy, szybki oraz niewymagający żadnych narzędzi. Duży 19 litrowy zbiornik paliwa wyposażony we wskaźnik napełnienia, pozwala na długą nieprzerwaną pracę.

.

Napęd na koła jest realizowany przez wzmocnioną oś hydrostatyczną o średnicy 1 cala, stalowe felgi wyposażone w 4 śruby mogące przenosić duży moment obrotowy. Osłona przekładni hydrostatycznej wykonana z 5 mm grubości płaskowników chroni skrzynię przed kamieniami, krawężnikami. Pojedynczy pedał gazu w prosty sposób umożliwia manewrowanie i zmianę kierunku jazdy.

Konstrukcja GTM jest solidna i mocna. Rama maszyny wykonana jest z zamkniętych profili, zabezpieczonych kataforycznie. Przednia oś wykonana jest z jednego elementu, a koła osadzone na łożyskach. Wszystkie części maszyny posiadają bardzo łatwy dostęp w celu sprawdzenia i obsługi.

.

Fotel operatora GTM został zaprojektowany z myślą o maksymalnej ergonomii i łatwości użytkowania. Fotel jest regulowany na głębokość i resorowany; Wysoki tył w sztywnym plastiku i wygodna wyściółka pozwalają pracować przez długi czas bez zmęczenia. Ergonomiczna kierownica z miękkim uchwytem i pokrętłem. Standardowe wyposażenie GTM obejmuje cyfrowy licznik godzin i reflektory.

.

.

Zobacz: Galeria zdjęć