Kosiarki Gianni Ferrari GTM, to profesjonalne traktorki przeznaczone do komercyjnego cięcia i zbierania trawy, charakteryzujące się wysokimi parametrami technicznymi i zaawansowanymi rozwiązaniami technologicznymi.
Jego całkowita szerokość 85 centymetrów czyni go zwrotnym i mogącym operować w ciasnych przesmykach pomiędzy roślinami i drzewami. Szerokość cięcia 80 cm i 280 litrowy zbiornik na kawę, mocny silnik i wzmacniana przekładnia hydrostatyczna stawia kosiarkę GTM na najwyższym poziomie wykonania i ergonomii. Wysoka jakość koszenia, wykonanie i duży zbiornik plasuje kosiarkę GTM w czołówce profesjonalnych traktorków samojezdnych.
Agregat zbierający – 80 cm. Cięcie realizowane jest poprzez pojedynczą belkę wyposażoną w dwa przegubowo zamocowane noże (rys. A), pochłaniające energię uderzenia w przeszkodę (kamień, cegła, kretowisko itp.) Dolna półka agregatu wykonana jest z 5 mm stalowego profilu który wzmacnia konstrukcję (rys. C). Agregat nie wymaga demontaży w celu naostrzenia noży ani podnośnika, dzięki temu można to zrobić łatwo i szybko. czyszczenie agregatu również jest szybkie i łatwe dzięki szybkozłączu do wody umieszczonemu w obudowie (rys. B).
Duże ponadwymiarowe koła z przodu i z tyłu rozmieszczone są w obrysie cięcia agregatu, co powoduje że trawa poza obszarem cięcia nie zostaje przygnieciona. Przegubowo zamocowane noże posiadają profilowane skrzydła, które nadają duży pęd powietrza i siłę wrzutu ściętej trawy do kosza. System bezpośredniego wrzutu zapobiega zatykaniu się kanału wrzutowego nawet w ciężkich warunkach pracy przy wysokiej i wilgotnej trawie.
Duży 280 litrowy zbiornik na trawę wykonany jest z tkaniny odpornej na działanie promieni UV oraz wyposażony jest w stalowy stelaż. Słyszalny przez operatora sygnał dźwiękowy ostrzega przed przepełnieniem kosza i informuje o konieczności odłączenia napędu noży. Opróżnianie zbiornika wspomagane jest przez amortyzator gazowo-sprężynowy redukując potrzebną siłę. Dźwignia opróżniania znajduję się tuż pod ręką.
Osiągalne są dwa modele silników. Jeden o mocy 15,5 KM z pojedynczym cylindrem oraz drugi o mocy 16 KM z dwoma cylindrami w układzie V. Silniki wyposażone są w dwuelementowe filtry powietrza oraz ciśnieniowy system smarowania z filtrem oleju. Dostęp do silnika jest łatwy, szybki oraz niewymagający żadnych narzędzi. Duży 19 litrowy zbiornik paliwa wyposażony we wskaźnik napełnienia, pozwala na długą nieprzerwaną pracę.
Napęd na koła jest realizowany przez wzmocnioną oś hydrostatyczną o średnicy 1 cala, stalowe felgi wyposażone w 4 śruby mogące przenosić duży moment obrotowy. Osłona przekładni hydrostatycznej wykonana z 5 mm grubości płaskowników chroni skrzynię przed kamieniami, krawężnikami. Pojedynczy pedał gazu w prosty sposób umożliwia manewrowanie i zmianę kierunku jazdy.
Konstrukcja GTM jest solidna i mocna. Rama maszyny wykonana jest z zamkniętych profili, zabezpieczonych kataforycznie. Przednia oś wykonana jest z jednego elementu, a koła osadzone na łożyskach. Wszystkie części maszyny posiadają bardzo łatwy dostęp w celu sprawdzenia i obsługi.
Fotel operatora GTM został zaprojektowany z myślą o maksymalnej ergonomii i łatwości użytkowania. Fotel jest regulowany na głębokość i resorowany; Wysoki tył w sztywnym plastiku i wygodna wyściółka pozwalają pracować przez długi czas bez zmęczenia. Ergonomiczna kierownica z miękkim uchwytem i pokrętłem. Standardowe wyposażenie GTM obejmuje cyfrowy licznik godzin i reflektory.
.Zobacz: Galeria zdjęć